“Topshop” Geri Mi Dönüyor?

Bir dönemin, hızlı modadaki yıldız isimlerinden biri olan “Topshop” uzun süredir sessizdi. Özellikle, İstanbul mağazalarına olan yoğun ilgi, Joni kotlar ve dikkat çeken parçalarla yaratılan İngiliz it-girl havası hatırımızda kalanlar…

Marka, Londra’nın kalbindeki Trafalgar Meydanı’nda 16 Ağustos’ta gerçekleştirdiği açık hava defilesiyle resmen geri döndü! Sonbahar/Kış 2025 şovu sadece moda dünyasının değil, o esnada meydandan geçenlerin de dikkatini çekti. National Gallery’nin gölgesinde, DJ setinden yükselen müziklerle sunulan koleksiyonla, “Topshop”un yeni dönemine giriş yapıldı demek yanlış olmaz.

Etkinliğin merkezinde yer alan isimse Cara Delevingne’den başkası değildi. Bir dönem “Topshop”un yüzü olan model, böylelikle yeniden markayla buluştu. Ancak bu kez sadece marka yüzü olarak değil yanı sıra küratör olarak da projeye dahil oluyor. Yeni koleksiyonda hayvan desenlerinden puantiyelere, sezonun öne çıkan renklerinden dantel detaylara kadar pek çok trendi bir arada görmek mümkün. Bu çeşitlilik ilk bakışta dikkat çekici olsa da, koleksiyon genelinde net bir kimlik hissedilmesine engel oldu. “Topshop”a özgü cool ve çabasız tavrın geri planda kaldığı da pekala söylenebilir. Sunulan tasarımların yaratması gereken özgünlük hissi de maalesef izleyiciye geçmedi.

Yine de bu dönüş sadece yeni koleksiyon özelinde konuşulamaz. “Topshop”un geri dönmesini isteyen bir kuşak var; mağazasında saatler geçirmiş, markanın dergilerdeki görünümlerini ilham panosuna taşımış bir kuşak… Bu dönüşe dair sosyal medyada yükselen ilgi ve heyecan ise bunun en açık göstergesi.

Topshop X Kate Moss Koleksiyonu, 2007, Getty Images

Markanın önünde hâlâ önemli bir sınav var, o da; yeni nesil alışveriş alışkanlıklarını yakalamak! Çünkü artık sadece nostalji ile sürdürülebilir bir başarı yakalamak mümkün değil. Yine de “Topshop”un İngiliz it-girl teması etrafında şekillenen estetiği, bugünlerde  yeniden yükselişte. Bu estetik, İspanyol ve İskandinav markalarının desteklediği lokal it-girl görünümlerinin yanı sıra, pazarda güçlü bir temsilciye ihtiyaç duyuyor.

Kısacası “Topshop” sahalara geri döndü. İlk adımı mükemmel olmasa da potansiyeli yüksek. Moda dünyasında gerçekten yeniden yer edinip edinemeyeceğini ise gelecek sezonlar gösterecek.

Başa dön tuşu
Haber Son Havadis